RECENZIE: Extaz de Lauren Kate Recenzie

Când am aflat că Editura Litera va lansa ultimul volum din seria Damnare, m-am bucurat enorm de faptul că voi avea ocazia să mă întorc la povestea de dragoste dintre Daniel și Lucinda, în care iubirea lor a fost sursa unui blestem. Extaz ne readuce în prezent, Lucinda ajunge să se întoarcă după călătoria ei din Pasiune, în care trebuia să descopere singură  prin ce a trecut în celelate vieţi anterioare, care de fiecare dată s-au concluzionat cu moartea ei. Ajunsă înapoi şi realizând că Lucifer a fost mai aproape de ea decât şi-ar fi închipuit ea vreodată, împreună cu ceilalţi îngeri, va încerca să-şi dea seama când şi unde s-a produs căderea, momentul în care blestemul a învăluit-o și imediat a îndreptat-o spre o damnare chinuitoare. Pusă față în față cu sursa și momentul căderii, Lucinda ajunge la un moment dat să nu creadă ce vede, situația apăsând-o din ce în ce mai tare până când își decide soarta. Concluzia este una copleșitoare, revelația este una plauzibilă, Lauren Kate ajungând să sfârșească această poveste de dragoste fantastică în același mod plăcut, precum a fost inițiată în primul volum, Damnare

„A închis ochii, aruncând vălul întunecat asupra valurilor fosforescente ce se spărgeau la mii de kilometri sub ei și s-a afundat într-o lume a viselor, în care nouă zile nu însemnau nimic, în care putea să plutească, să se înalțe și să zburde în împărăția norilor, îndreptându-se, slobodă, către infinit, fără cea mai mică șansă de a cădea.”

Lauren Kate reuşeşte cu acest ultimul volum să te integreze înapoi în poveste, chiar dacă pentru mine a trecut mult timp, m-a făcut să-mi reîmprospătez amintirile legate de volumele anterioare ale seriei. Romanul mi-a transmis un val de nostalgie, fiindcă sunt unele elemente care-ţi trezesc un setiment de deja-vu, iar anticiparea finalul devenea din ce în ce mai apăsătoare. Seria Damnare e una din primele citite după ce am citit Amurg şi încă îmi este dragă, pentru că este la fel precum cealaltă poveste de dragoste, una cu rădăcini supranaturale. Dacă în Pasiune v-a plăcut cum Lucinda a fost purtată în diferite colțuri ale lumii, nici de data aceasta acțiunea nu este plasată într-o singură locație, deoarece majoritatea personajelor încearcă să găsească o soluție pentru a rupe blestemul.
Lauren Kate a reușit să scrie un volum de rămas bun pentru fanii ei, iar acest lucru l-am remarcat, când ne-a readus în momentul în care Lucinda s-a întors la Sword & Cross și a început să-și reamintească de faptul că Penn și-a pierdut viața. Acesta a fost primul semn, faptul că cititorul este readus în punctul de unde pornește povestea din Damnare. Un lucru copleșitor a fost implicarea tuturor personajelor, cum nu au vrut să fie de partea Raiului sau Iadului, ci de partea relației celor doi. Sunt de părere că miezul acestei serii este fără dubiu natura relației celor două personaje, care este nemuritoare, dar în același timp tragică, o antiteză nesfârșită, la care nu te aștepți la un final fericit. Extaz oferă un final fericit, dar doar pe jumătate și nu aș dori să vă stric surpriza, dar felul în care totul a fost în mâinile Lucindei a fost pur și simplu senzațional. M-am bucurat pentru că am avut ocazia să mă întorc şi să aflu deznodământul seriei Îngeri căzuţi (sau Damnare, cum i se spunea înainte).

Titlu: Extaz
Autor: Lauren Kate
Editura: Editura Litera