Berlin: Focurile din Tegel - Cartea Întâi - de Fabio Geda & Marco Magnone Recenzie

Berlin Focurile din Tegel - Cartea Întâi face parte dintr-o serie de șapte volume, aparținând autorilor Fabio Geda și Marco Magnone, apărute prin intermediul Editurii Corint Junior. Universul ficțional pe care cei doi autori îl fixează este în Berlinul anului 1978, acolo unde o epidemie nemiloasă a făcut ca toți locuitorii săi, cu vârsta de peste 18 ani să dispară. În lipsa adulților care să păstreze liniștea și ordinea, adolescenții vor încerca găsirea unor soluții imediate, care să le asigure supraviețuirea cât mai mult timp.

Practic, ordinea devine haos. De asemenea, autorii se raportează și la trecutul personajelor, care deși nu fusese minunat era cu mult mai tihnit decât ceea ce au de trăit, în prezentul sumbru.

„În primele șase luni ce au urmat epidemiei, în lipsa adulților care să impună ordinea, când găștile de copii rămași de capul lor se împrăștiau prin oraș, când unii alegeau să sară Zidul ca să se salveze, cînd încă mai existau provizii de mâncare de furat, magazine de jefuit atunci da, ciocnirile erau numeroase și violente.”

Tinerii vor fi supuși unei maturizări forțate de context și obligați să se descurce singuri în condiții de viață crâncene. Pentru aceștia activitățile cândva lipsite de importanță, precum hrana, vor deveni primordiale și esențiale pentru conviețuire. Însă, acest aspect nu este nici pe de parte cel mai serios, ci mai dgrabă conflictele care se vor creea între grupurile berlineze rivale. În acest sens, vor fi înființate cinci grupuri principale, conduse de tineri capabili să-și călăuzească partizanii, spre o posibilă viață mai bună. Noua lume afectată de virus este organizată în următoarele grupuri principale:
Gropiusstadt - reprezinta cel mai armonios grup format, bazat pe solidaridate, cooperare și prietenie.
Havel - este un grup de fete și condus de Nora, care par a fi victime ușor de dominat, însă care reușesc să dovedească contrariul, în momentul când sunt atacați.
Reichstag - grup în înteriorul căruia au loc numeroase conflicte, în urma dispariției liderilor.
Zoo - un grup mic, care își petrec zilele în interiorul gradinilor zoologice.
Tegel - grup excentric și violent, care contribuie cu mult mai mult la degradarea orașului și strârnesc numeroase controverse.

Și ca și cum acest fapt nu ar fi destul de grav, un eveniment subit avea să tulbure viața grupului Havel. Theo este răpit de grupul din Tegel, iar restul grupului era nevoit să caute ajutor în unul dintre celelalte grupuri, în Gropiusstadt. Aventura la care vor porni îi supune la încercări inimaginabile, la care niciun adult nu ar putea supraviețui. Însă, înainte de asta ei vor primi cea mai puternică lecție: supraviețuirea lor va fi posibilă atât timp cât ei își vor uni forțele și vor colabora împreună.

„În sfârșit soarele învinsese pătura de nori care pusese stăpânire pe cer în zilele anterioare și mângâia copacii, ca un fel de făgăduință a primăverii - primăvara care avea să sosească în curând vrând nevrând, și care avea să alunge nu numai iarna, ci și suferința din trupuri.”

Personal, am întâlnit un impediment în reținerea tuturor numelor personajelor și integrarea lor în grupul de baștină, dar în rest am descoperit pe parcursul cărții caractere interesante ale adolescenților, alături de trecutul lor și la așteptările lor către posteritate.
Finalul ne deschide o perspectivă pozitivă și fericită în ceea ce privește viitorul membrilor celor două grupuri asociate, iar pentru Christa și Jacob, liderii acestora, va reprezenta doar un pas în lunga lor călătorie pentru supraviețuire. Prima carte ne instigă să parcurgem cu și mai mare interes aventura principalelor personaje, în celelalte volume.

Titlu: Berlin: Focurile din Tegel
Autor: Fabio Geda & Marco Magnone
Editura: Corint Junior