Trei Coroane Întunecate de Kendare Blake Recenzie

Kendare Blake ne introduce în lumea fantastică ilustrată de Insula Fennbirn, unde cea care domină este regina. Fiecare regină ajunge să conducă după ce sângele este vărsat, pentru că în fiecare generație zeițele dăruiesc un set de triplete, ca mai apoi când toate ajung la vârsta potrivită să se lupte până ce doar una va rămâne în picioare. Toate sunt egale și toate dețin câte un har. Acum ni se prezintă generația constituită din Katherine, Arsinoe și Mirabella, care sunt foarte aproape de perioada Revelării, care anticipează bătălia celor trei surori. Fiecare dintre ele ocupă câte o parte a insulei, contactul fiind limitat, iar ura din ce în ce mai intensă. Katherine ocupă partea de est a insulei și este o regină toxică. Abilitatea ei este să creeze și să reziste otrăvurilor, orientându-se ca moartea surorilor să fie din cauza unei substanțe toxice create de ea. Arsinoe este localizată în partea opusă a insulei, în orașul Wolf Spring și este o naturalistă. Harul ei constă în cotrolarea vegetației și a animalelor. Mirabella se află în orașul Rolanth, în partea de nord-est a insulei și este o elemantară. Legătura ei este mai specială, față de credința în zei, iar puterea ei este de a controla elementele naturii cum ar fi apa sau focul. Fiecare regină neîncoronată are susținătorii ei și se antrenează pentru ceea ce urmează. În tot acest process de pregătire intervin tot felul de obstacole, unele emoționale, altele morale, pentru că în fond fiecare regină este diferită, dar ele sunt trei și există doar o singură coroană.

„Evident că nu-mi doresc asta. Nimeni nu-și dorește cu adevărat să fie regină”

„Eu aș fi zis că toată lumea vrea asta - să fie iubit pentru propria persoană, nu pentru rang.”

„Tobele îi vor răsuna în urechi. Focul se va întinde spre ea și ea îl va îmbrățișa, îl va lăsa să se alerge pe trupul ei, în timp ce se va învârti cu brațele deschise. Se va înfășura în el ca în lanțuri și îl va lăsa să ardă. Poate îi va arde și iubirea pe care o poartă în inimă pentru surorile ei.”

Trei Coroane Întunecate îți readuce dragostea pentru fantasy, oferindu-ți o nouă lume intrigantă, din care nu o să vrei să mai ieși. Pe măsură ce te adâncești în lectură, tensiunea crește și nu știi de partea cui să fii. O vei alege pe Katherine, Arsinoe sau Mirabella? Având în vedere că ni se spune de la bun început că surorile trebuie să lupte pentru coroană, orice este posibil. Romanul semnat de Kendare Blake oferă o nouă viziune în ceea ce privește monarhia într-o lume fantastică. Întreaga idee m-a intrigat și felul în care insula era divizată în funcție de harurile fiecăruia, mi-a plăcut enorm. Din punctul meu de vedere, fiecare din cele trei personaje feminine reprezintă o personalitate diferită. Eu unul mi-am făcut o imagine a posibilei câștigătoare, dar lucrurile se pot schimba dacă iau în calcul finalul. Simt că multe nu mi-au fost prezentate despre această lume și aș vrea să aflu mai mult, mai mult despre istoria insulei și a celor încoronate, dar și ce se află dincolo de insulă. Ideea de mitologie trebuie exploatată cu desăvârșire în viitoarele continuări. Îmi place stilul autoarei, care este înclinat și spre părțile întunecate, mai ales că știu și celălalt roman, din alt univers, Anna în veșmânt de sânge. Toată experiența mea cu acest roman a stat sub semnul tensiunii pentru că într-un fel voiam să ajung la final, într-un fel nu pentru că știam că trebuia să ies din lectură și că există un posibil final în aer.
Finalul m-a șocat, cu toate că trebuia să-mi dau seama, iar ceea ce s-a întâmplat în ultimele aproximativ cincizeci de pagini m-a făcut să nu mă pot hotărî în privința taberei în care aș putea fi. Cu toate că avem trei personaje principale, personajele secundare sunt foarte importante atât pentru cele trei, dar și pentru noi, intrușii acestei lumi, pentru că ne oferă și ei esența acestei lumi magice și întunecate. Pe lângă putere, romanul oferă și alte teme precum iubirea sau familia. Trădarea este specifică în această lume și nu trebuie să avem încredere deplină în niciun personaj. Aștept cu nerăbdare să mă reîntorc în această lume.

Titlu: Trei Coroane Întunecate
Autor: Kendare Blake
Editură: Editura Leda Edge (Grupul Editorial Corint)